Deseori auzim că secretul unei companii de succes stă în valorile sale. Evenimentele de la 2020 încoace, lucrul la distanță și transferul multor activități pe online au întărit convingerea că anume companiile care au o cultură organizațională sănătoasă și valori clare rezistă provocărilor și rămân stabile în timp.
Ce sunt valorile unei companii?
Valorile unei companii reprezintă un set de principii după care se conduce și funcționează toată organizația. Acestea sunt niște convingeri de bază, pe care fiecare angajat ar trebui să le urmeze, iar în rezultat să crească devotamentul colectiv și eficiența proceselor.
De ce contează valorile?
Mulți conducători și antreprenori s-ar întreba la ce bun servește identificarea acestor valori, însă liderii adevărați sunt convinși că acestea joacă un rol vital în îndeplinirea obiectivelor și a profitabilității afacerii. Practica companiilor legendare pe piață a demonstrat că urmarea unor convingeri sănătoase face colectivul mai unit și fidel misiunii companiei.
Ce valori de business există?
În mod normal, identificarea valorilor companiei este un efort de echipă, dar în final, conducătorii sunt cei care dau tonul valorilor, ghidându-se și luând orice decizie prin prisma acestor principii.
Există valori ca:
- Transparență – atunci când informația e împărtășită obiectiv, clar și la timp cu toate persoanele implicate în proces.
- Comunicare – această valoare se traduce prin informarea despre deciziile luate, schimbări / consecințe, eliminarea barierelor de comunicare (bariere de limbaj sau contextuale)
- Dezvoltare – e un principiu care încurajează continuu instruirea profesională a angajaților pentru a atinge un nivel profesional înalt, prin urmare atingerea unor rezultate maxime.
Aceste trei valori se consideră de bază pentru ca o echipă să funcționeze încă din start. În timp, Onestitatea s-a dovedit a fi o trăsătură prețioasă atât în interiorul companiei, cât și față de clienți. Să recunoști că ai greșit într-un proces intern sau să îți ceri scuze public pentru un mesaj publicitar prin care ofensat publicul – e la fel de important pentru construirea unor relații oneste cu comunitatea. Un alt principiu de business e Calitatea – care e mai degrabă un parametru obligatoriu pentru furnizarea unui produs sau serviciu.
Marile corporații vor afirma că valori ca Pasiunea la crearea și menținerea motivației maxime. Mai mult decât atât, exteriorizarea pasiunii față de companie, are un impact pozitiv asupra imaginii mărcii în exterior. Pentru a stabili relații durabile, e nevoie de Loialitate (față de angajați, furnizori, clienți), iar pentru a supraviețui crizelor și schimbărilor e nevoie de Adaptabilitate. Printre valorile populare se numără și: lucrul în echipă, responsabilitatea socială, șanse egale, compasiune și integritate, etc
Când contează valorile cel mai mult?
Aceste convingeri au deosebită valoare în situațiile de criză, provocări și schimbări, dar și în procesul de recrutare a personalului pentru a te asigura că misiunea companiei va fi împărtășită și îndeplinită din interior.
Fie că ai o afacere în creștere sau conduci o companie cu istoric, adoptarea unor valori de business este vitală, iar indiferent de valorile asumate, acestea trebuie să fie respectate mereu pentru a crește încrederea și devotamentul atât al echipei, cât și al clienților.