2022 se arată un an extrem de dificil pentru industria retail, dar și pentru toate celelalte industrii. Pornind de la materia primă si mergând mai departe spre producție, transporturi și desfacere, tot lanțul comercial va fi afectat de criza energetică, de criza transporturilor, de criza forței de muncă. Iar finalitatea este predictibilă, vom plăti un preț cu mult mai mare pentru orice lucru cumpărat.  Este greu să  facem prognoze și planuri pentru un an care nu știm cum va arăta.

Totodată, scoaterea restricțiilor și revenirea la viața obișnuită a consumatorului, duc la o tendință de intrări/dezvoltare a retaililor din industria fastfashion. În ianuarie, 2022, unul dintre giganții din industria fastfashion, a anunțat deschiderea a doua magazine în București, România.  Retailerul irlandez de modă Primark, cunoscut pentru magazinele sale de suprafaţă foarte mare şi pentru politica preţurilor foarte mici, va deschide primul magazin din România în mallul bucureştean ParkLake. România va fi a 15-a piaţă pentru grup, iar inaugurarea va avea loc până la finalul anului.  Sursa care relateaza despre acest fapt,ZF a anunţat că se pregăteşte această mutare, Primark fiind unul dintre puţinele nume mari ce lipsea din România unde piaţa de modă e puternic concurenţială.

Noul magazin va marca intrarea Primark pe cea de-a patra piaţă central şi est europeană, după Slovenia, Polonia şi Republica Cehă. După România va veni rândul Slovaciei.

Primark este un retailer irlandez ce a fost înfiinţat în Dublin, Irlanda acum mai bine de 50 de ani. Astăzi compania deţine peste 400 de magazine pe 14 de pieţe. În cinci ani, ţinta este ca grupul să ajungă la 530 de unităţi.

Piața locală poate găzdui și este deschisă pentru retailer de așa talie. Urmărind direcția CC din Chișinău, tot mai mult, se observa  tendința de a dezvolta magazine ce ocupa suprafete de la 1000 mp în sus, din  segmentul preţurilor mici. Ultima intrare pe piața locală a fost cu cei de la NewYorker, care a demonstrat ca suntem gata de a gazdui magazine ce satisfac necesitatile consumatorului local. Cu toate acestea, în 2022 se așteaptă cel puțin un retailer nou, dezvoltat de turci, pe piața locală, care va satisfice cerintele cumparatorului de azi.

Decizia unui grup internaţional de modă de a veni într-o regiune este justificată de mai mulţi factori precum mărimea populaţiei, puterea de cumpărare în creştere şi evoluţia bună a economiei înainte de pandemie dar şi după. Nu în ultimul rând, contează faptul pe cit sunt dispuşi localnicii să cheltuie mai mulţi bani pe haine şi încălţări decât consumatorii din regiune.

România este un punct forte de dirijare pentru retailul din Moldova. Intrări noi pe piața româna  vor defini dezvoltarea pieței retail din Moldova pe viitor.

Share