1. Vestimentația angajaților transmite mesajul că afacerea ta este profesionistă. Angajații companiei sunt cartea de vizită a acesteia.
2. Ținuta de oficiu te asigură că toată lumea arată prezentabil în caz că apare o ședință neplanificată cu clienți importanți sau în afara oficiului.
3. Desigur, importanța unui dress code variază în funcție de industrie, dar de multe ori comunicarea și vestimentația sunt cheia succesului în negocierile de afaceri. Adesea, aspectul vestimentar este determinat de remunerarea angajaților, iar o salarizare bună e o consecință a succesului companiei.
Unele studii demonstrează că o ținută elegantă de business va spori încrederea angajaților și va institui disciplina în companie.
Stilul vestimentar este extensia brandului personal, spunea Matthew Randall, directorul executiv al CPE – astfel, în calitate de director ești responsabil să respecți personalitatea și respectiv stilul personal al angajaților tăi. Chiar dacă un dress code universal pentru toată compania nu este realist decât în cazurile în care există front desk, sunt totuși instrucțiuni general valabile și acceptate.
Pentru a te asigura că imaginea companiei tale nu are de suferit, îți sugerăm să transmiți aceste idei către angajații tăi:
Fii modest. Biroul nu este un defileu de modă. Cel mai mult contează să îți faci lucrul bine astfel ținuta ta zilnică trebuie să fie demnă și confortabilă pentru a-ți realiza sarcinile.
Bucură-te de Vinerea Casual dar ține cont că orarul de muncă nu s-a terminat Joi. Astfel, ținuta de Vineri poate fi doar ușor mai relaxată însă nu confundată cu o ieșire la un meci de fotbal.
Evită vestimentația prea sexy sau prea colorată. Umerii dezgoliți, decolteurile adânci sau fustele mini nu fac parte dintr-o ținută demnă de oficiu. Aceste lucruri pot transmite semnale greșite și să încurajeze agresiunea sexuală și verbală la locul de muncă. Chiar dacă culorile exprimă personalitatea, ține cont că locul de muncă nu este singurul loc în care te poți manifesta.
Fiecare individ are dreptul să-și exprime personalitatea la serviciu, atâta timp cât acest fapt nu afectează relațiile tale cu clienții sau imaginea companiei. Încearcă să găsești și să păstrezi un echilibru în acest sens și nu uita că ai o singură șansă să creezi o primă impresie pozitivă, astfel profită de ea.