Alegerea spațiului de birouri este un demers care va influența substanțial mersul lucrurilor în companie, după momentul mutării în noul sediu. Spațiul de birouri poate crește sau diminua productivitatea angajaților, iar acest lucru depinde de modul în care s-au luat în considerare anumite criterii. Pentru alegerea optimă a celor mai bune spații de birouri se va ține cont de următoarele aspecte.
- Locația și accesibilitatea
Posibilitatea unei locații accesibile este foarte importantă pentru orice afacere, deoarece poate contribui la succesul sau la eșecul oricărei organizații. În majoritatea orașelor în curs de dezvoltare, traficul și lipsa locurilor de parcare sunt preocupări majore pentru lucrători. Cu un spațiu de birou accesibil atât prin transport public, cât și privat, nu trebuie să va faceti griji pentru a ajunge la și de la serviciu zilnic. Între timp, clienții va pot găsi biroul cu ușurință. Mai mult, faptul că un birou este situat într-un district de afaceri sau care este aproape de unități precum mall-uri, restaurante, poate contribui la accesibilitatea și îmbunătățirea moralului angajaților.
- Suprafața și flexibilitatea spațiului
Pentru nevoia de spatiu (mai mare/mai mic), primul pas ține de analiza structurii organizației, de departamente, ierarhie și modul de interacțiune si relaționare între angajați. Layout-ul spațiului și suprafața trebuie să fie adecvate modelului de business și suficient de flexibile pentru creșteri sau restrîngeri de personal. Deci analiza trebuie să includă și aspecte de strategie, planuri/scenarii de business pe termen mediu si lung.
- Costurile
Probabil că primul criteriu pe baza caruia antreprenorii iau asfel de decizii este reprezentat de costurile pe care acestia trebuie să le suporte. În acest sens, va trebui sa tineți cont atît de valoarea chiriei, cît și de celelalte componente, precum prețul utilităților.
- Siguranța
Este important ca accesul în clădirea de birouri să se facă într-un mod controlat 24/7 și ca perimetrul să fie monitorizat cu un sistem de supraveghere video, atât la exterior cât și la interior. De asemenea, este de preferat și existența unui sistem de alarmă funcțional la nivelul spațiului pe care vreți să-l închirieți, precum și a unui sistem de detectare și stingere a incendiilor.
- Facilitățile în proximitate
Birourile trebuie să ofere acces la o serie de servicii si facilități care să le facă viaţa mai uşoară angajaţilor şi să-i ajute să câştige timp, una dintre cele mai importante resurse ale secolului 21. Așa facilităţi ca restaurante şi cafenele, spaţii verzi, stații de încărcare a vehiculelor electrice, săli de sport, supermarkete, farmacii, ar transforma locul de muncă într-un hub social, nu doar într-unul profesional.
- Mediul de lucruAlt factor important, care este în strînsă legatură cu locația aleasă este mediul de lucru. Oamenii petrec mult timp la locul de muncă; de aceea, este important ca atmosfera să fie una optimistă, care să le dea o stare de bine si să îi determine să vină cu plăcere la job.
Asadar, atunci cand se ia decizia în ceea ce priveste spatiul de birouri, trebuie sa tineti cont de aceste aspecte importante, pentru ca decizia luata sa fie rentabila si pentru ca productivitatea angajaților să crească.